EKSTRAPOJEMNY
zapewniający pojemność pasażerską autobusu klasy MAXI zabierając na pokład nawet 85 osób.
NISKOPODŁOGOWY
gwarantujący wygodę i ultrabezpieczeństwo dla osób z trudnościami ruchowymi.
- CAŁKOWICIE POLSKI PROJEKT
powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu z otoczenia.
- GWARANTUJĄCY KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO
pasażerom dzięki niskiej podłodze na całej długości (bez stopni poprzecznych).
- UNIWERSALNY
dzięki kompaktowym wymiarom doskonale sprawdzi się do obsługi miast o wąskich ulicach i zwartej zabudowie, a dzięki niespotykanej pojemności pasażerskiej w miastach wymagających obsługi dużych potoków pasażerskich.
- STABILNY I ZWROTNY
dzięki obniżeniu środka ciężkości uzyskujący doskonałe parametry trakcyjne i bezpieczeństwo jazdy.
- EKONOMICZNY I NIEZAWODNY
dzięki najnowocześniejszej technologii, jak choćby silniki z magnesami trwałymi PILEA 10E króluje w ekonomicznej eksploatacji i niezawodności
- WYZNACZAJĄCY ŚWIATOWE TRENDY
wyróżniony na targach busworld 2019.
- EKSTRAPOJEMNY
zapewniający pojemność pasażerską autobusu klasy MAXI zabierając na pokład nawet 85 osób.
- O IMPONUJĄCYM ZASIĘGU
wyposażony w baterie umożliwiające przejechanie ponad 400 km między ładowaniami.
- LEKKI I KOMPAKTOWY
dzięki szkieletowi ze stali nierdzewnej oraz zastosowaniu laminatów poliestrowych zapewnia bezpieczeństwo i zmniejszenie zużycia energii, aż o 10%.
- ULTRADOSTĘPNY
Niskie progi, 100% niskiej podłogi, przyklęk to rozwiązania z myślą o osobach z ograniczeniami ruchowymi.
Opis / Wersja | Autobus Pilea 10E w wersji miejskiej |
Wymiary: | |
Długość/Wysokość/Szerokość | 10.000 mm / 3.150 mm / 2.460 mm |
Masy: | |
Masa własna / DMC | 10200 kg - 11000 kg / 16700 kg |
Przedział pasażerski: | |
Miejsca siedzące + stojące | od 27 do 31 + od 40 do 58 = od 71 do 85 |
Miejsce na wózek | 1 |
Silnik: | |
Rodzaj i moc max. | PMSM - synchroniczny z magnesami stałymi o mocy 245 kW |
Baterie: | |
Pojemność i rodzaj | NMC od 120 - 300 kWh lub LTO 63 kWh |
System ładowania | Ładowarka pokładowa, plug-in, pantograf |
Drzwi zewnętrzne: | |
Napęd | Elektryczny lub pneumatyczny |
Układ | 1-2-0 / 1-2-1 |
Rampa | Ręcznie składana rampa w drugich drzwiach |
Osie i układ kierowniczy: | |
Osie | Przednia - niezależna ZF, tylna - most portalowy ZF |
Wspomaganie | Hydrauliczne z napędem elektrycznym |
Zawieszenie | Pneumatyczne z ECAS, wysokość wejścia 320 mm |
Hamulce: | |
Typ | Pneumatyczne tarczowe |
Sterowanie | EBS, ABS, ASR, ESC, z systemem rekuperacji |
Ogrzewanie i klimatyzacja: | |
Klimatyzacja | Dachowa z napędem elektrycznym |
Ogrzewanie | Hybrydowe: olejowo - elektryczne z opcją przełączania pomiędzy trybami |
Nadwozie: | |
Konstrukcja szkieletu | Stal odporna na korozję |
Poszycie ścian bocznych | Boczne panele aluminiowe |
Opony: | |
Rozmiar kół | 285/70 R19.5 |
Oświetlenie: | |
Przednie i tylne | Wszystkie w technologii LED |