E-Bus z napędem elektrycznym, dzięki nowoczesnej technologii i niewielkim gabarytom, znakomicie sprawdzi się jako autobus szkolny oraz miejski lub podmiejski środek transportu.

To unikalny polski MINI autobus niskoemisyjny, w którym zastosowano poniższe rozwiązania:

  • wykorzystaliśmy innowacyjne rozwiązanie polegające na zamontowaniu baterii pod podłogą
  • dzięki obniżeniu środka ciężkości osiągnęliśmy znakomitą stabilność toru jazdy

 

  • całkowicie polski projekt, powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu do otoczenia,
  • zaprojektowane i skonstruowane od początku wyłącznie jako autobusy elektryczne,
  • wyposażone w innowacyjne silniki w nowoczesnej technologii PMSM (silnik synchroniczny z magnesami stałymi), gwarantujące niezawodność i doskonałe osiągi,
  • wykonane w 60% z polskich komponentów.

 

ekonomiczność – uzyskana dzięki efektywnemu wykorzystaniu zasilania elektrycznego i opracowaniu zaawansowanego systemu odzyskiwania energii.

 

  • są niskopodłogowe na całej długości, mimo umieszczenia baterii pod podłogą,
  • posiadają rampę, regulowaną wysokość zawieszenia i system przyklęku, które ułatwiają wsiadanie osobom starszym i niepełnosprawnym.
  • są ciche i przyjazne dla środowiska naturalnego dzięki napędowi elektrycznemu,
  • ekonomiczne w eksploatacji i obsłudze koszty energii mogą być niższe nawet o ok. 70% w stosunku do autobusu z silnikiem Diesla.

 

Dobieramy baterie i systemy ładowania do wymagań, które są stawiane naszym autobusom:

  • różne warianty pojemności baterii umożliwiają pokonanie od 140 do ponad 300 km,
  • montujemy ładowarki w autobusie, dzięki czemu nie ma potrzeby rozwijać infrastruktury ładowania – wystarczy trójfazowe gniazdo w ścianie,
  • korzystamy z zewnętrznych ładowarek, jeśli konieczna jest duża szybkość ładowania.

 

  • szkielet jest wykonany w technologii samonośnej z materiałów o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych,
  • zastosowaliśmy aluminium i laminaty poliestrowe, co pozwoliło obniżyć masę pojazdu, a w konsekwencji zwiększyć jego zasięg o ponad 10%.