E-Bus z napędem elektrycznym, dzięki nowoczesnej technologii i niewielkim gabarytom, znakomicie sprawdzi się jako autobus szkolny oraz miejski lub podmiejski środek transportu.
To unikalny polski MINI autobus niskoemisyjny, w którym zastosowano poniższe rozwiązania:
![](upload/art_paragraph/446_img2_podloga_nmna.jpg)
- wykorzystaliśmy innowacyjne rozwiązanie polegające na zamontowaniu baterii pod podłogą
- dzięki obniżeniu środka ciężkości osiągnęliśmy znakomitą stabilność toru jazdy
![](upload/art_paragraph/448_img2_silnik_lunm.jpg)
- całkowicie polski projekt, powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu do otoczenia,
- zaprojektowane i skonstruowane od początku wyłącznie jako autobusy elektryczne,
- wyposażone w innowacyjne silniki w nowoczesnej technologii PMSM (silnik synchroniczny z magnesami stałymi), gwarantujące niezawodność i doskonałe osiągi,
- wykonane w 60% z polskich komponentów.
![](upload/art_paragraph/450_img2_ekonomicznosc_unlm.jpg)
ekonomiczność – uzyskana dzięki efektywnemu wykorzystaniu zasilania elektrycznego i opracowaniu zaawansowanego systemu odzyskiwania energii.
![](upload/art_paragraph/452_img2_podloga_llan.jpg)
- są niskopodłogowe na całej długości, mimo umieszczenia baterii pod podłogą,
- posiadają rampę, regulowaną wysokość zawieszenia i system przyklęku, które ułatwiają wsiadanie osobom starszym i niepełnosprawnym.
![](upload/art_paragraph/454_img2_projekt_bez_nazwy_(3)_lnua.png)
- są ciche i przyjazne dla środowiska naturalnego dzięki napędowi elektrycznemu,
- ekonomiczne w eksploatacji i obsłudze koszty energii mogą być niższe nawet o ok. 70% w stosunku do autobusu z silnikiem Diesla.
![](upload/art_paragraph/456_img2_bateria_umal.jpg)
Dobieramy baterie i systemy ładowania do wymagań, które są stawiane naszym autobusom:
- różne warianty pojemności baterii umożliwiają pokonanie od 140 do ponad 300 km,
- montujemy ładowarki w autobusie, dzięki czemu nie ma potrzeby rozwijać infrastruktury ładowania – wystarczy trójfazowe gniazdo w ścianie,
- korzystamy z zewnętrznych ładowarek, jeśli konieczna jest duża szybkość ładowania.
![](upload/art_paragraph/458_img2_konstrukcja_lmla.jpg)
- szkielet jest wykonany w technologii samonośnej z materiałów o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych,
- zastosowaliśmy aluminium i laminaty poliestrowe, co pozwoliło obniżyć masę pojazdu, a w konsekwencji zwiększyć jego zasięg o ponad 10%.